maandag 14 januari 2013

België - jeugdfilatelie 2013 : Kid Paddle

Voor de jeugdfilatelie-zegel koos Bpost voor de Brusselse tekenaar Midam met Kid Paddle – Uitgiftedatum 21/01/2013.

kidpaddle 1

De strip gaat over een kwajongen die de banaliteit van alle dag probeert te ontvluchten. Kid Paddle is geobsedeerd door computerspellen, griezels en horrorfilms.

In de typerende komische stijl van de Brusselse tekenaar Midam (synoniem van Michel Ledent      °1963) herkennen we de Amerikaanse school van Charlie M. Schulz (Peanuts) en Bill Watterson (Calvin & Hobbes). Midam : “Deze twee cartoonisten hebben me in mezelf doen geloven. Mijn tekentalent was vroeger technisch zeer beperkt. Toen ik de complete verhaallijnen zag die Schulz en Watterson met hun eenvoudige penseelstreken wisten te vertellen, besefte ik dat ik dat ook kon.

Midam creëerde het personage Kid Paddle in 1993 om de videospelletjesrubriek van het stripweekblad Robbedoes te vernieuwen. Kid Paddle ontwikkelde zich razendsnel tot een volwaardige humorreeks voor alle leeftijden.

kidpaddle 2

   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten